Rynek wtórny
Rynek pierwotny
Rynek komercyjny
Projekty domów
Rodzaj nieruchomości
Rodzaj transakcji
Powierzchnia (m2)
Cena
Pokoje
Miejscowość lub region
Dzielnice i ulice
Okolice
MÓJ KRN


szukaj po słowie:

w dziale:



   

Kobiety skuteczniejsze na rynku

Paniom szczególnie zależy na tym, aby wykańczać własne „M” zgodnie z indywidualnymi upodobaniami. Wolą jednak nie przeprowadzać gruntownych remontów, lecz kupić mieszkanie używane, ale w dobrym stanie. Słabsza płeć? Nic bardziej mylnego. Jako sprzedający kobiety są znacznie twardszymi negocjatorami i szybciej znajdują na swoje mieszkania nabywców.

Z okazji niedawnego Dnia Kobiet Home Broker sprawdził, w jaki sposób zachowanie kobiet na rynku nieruchomości różni się od zachowania mężczyzn. Rozbieżności jest sporo, a rynkowe starcie pomiędzy kobietami i mężczyznami najprawdopodobniej wygrałyby właśnie panie.

Panie wolą używane

Kobiety przykładają większą wagę niż mężczyźni do ograniczenia ryzyka związanego z nabyciem nieruchomości. Zgodnie z ankietą przeprowadzoną wśród ponad 1000 klientów Home Broker aż dla 58 proc. kobiet bardzo istotną kwestią jest uniknięcie ryzyka nieukończenia budowy. W przypadku mężczyzn odsetek ten wynosi 51 proc. Nie powinno więc dziwić, że panowie chętniej zwracają swoje kroki w kierunku rynku pierwotnego. Chęć posiadania nowego mieszkania jest przynajmniej średnio istotna dla 90 proc. mężczyzn. Wśród kobiet odsetek ten wynosi 80 proc.


Własna aranżacja, ale bez gruntownych remontów

Kobiety zwracają jednak większą uwagę na wykończenie „czterech kątów” zgodnie ze swoim upodobaniem – jest to istotne dla 87 proc. pań, a 78 proc. mężczyzn. Nie jest to równoznaczne z tym, że panie z chęcią przeprowadzają gruntowne remonty. Dla 83 proc. z nich ważne jest, aby kupić mieszkanie w dobrym stanie. W przypadku mężczyzn analogiczny odsetek wynosi 72 proc.



 

Kobiety są dokładniejsze

Kobiety są bardziej skrupulatne niż mężczyźni również podczas sprzedawania mieszkań. Widoczne jest to już na etapie redagowania ogłoszenia o sprzedaży lokalu Panie zazwyczaj dokładnie weryfikują każdy element opisu mieszkania – zauważa Piotr Bykowski, doradca Home Broker z Katowic. W przypadku mężczyzn opis mieszkania mógłby się sprowadzić do metrażu, liczby pokoi oraz podania ceny za metr kwadratowy i poszczególne elementy wyposażenia lokalu. Kobiety patrzą na tę kwestię zupełnie inaczej. Panie zwracają dużą uwagę na układ mieszkania, strony świata, widok z okna czy doświetlenie – wylicza Dominik Jaworski, doradca Home Broker z Katowic. Kobiety sprzedające mieszkania lepiej niż mężczyźni przygotowują się też do rozmów z potencjalnymi nabywcami. Przedstawicielki płci pięknej często pytają, w jaki sposób przygotować lokal do prezentacji, jak skutecznie przekonać nabywców do zakupu mieszkania i wreszcie jak prowadzić negocjacje – wylicza Tomasz Stec, doradca Home Broker z Rzeszowa. Ma to odzwierciedlenie w statystykach. W przypadku mieszkań używanych sprzedawanych przez kobiety kupujący był w stanie wynegocjować średnio 3,2 proc. upustu. Mężczyźni godzili się na znacznie większe ustępstwa. Jako gorsi negocjatorzy schodzili z ceny średnio o 3,7 proc.



Kobiety szybciej sprzedają

Kobiety są więc lepiej przygotowane do sprzedania swojego mieszkania. Nie pozostaje to bez wpływu na cały proces transakcyjny. Panie są bardziej zdecydowane, a co za tym idzie, szybciej podejmują decyzje o zawarciu transakcji – puentuje Agnieszka Kobs, doradca Home Broker. Tę prawidłowość potwierdzają także statystyki. W ostatnich 12 miesiącach mieszkanie sprzedawane przez kobietę czekało na nabywcę 119 dni, natomiast w przypadku mężczyzn 126 dni, czyli o tydzień dłużej.

 

Autor: Bartosz Turek
Źródło: Home Broker,  2012.03.12
ZAPISZ SIĘ DO BIULETYNU
W darmowym biuletynie KRN.pl co tydzień
otrzymasz najświeższe informacje.
Zobacz przykładowy biuletyn.

Biznesowe serce bije koło Krakowa
Artykuł
Biznesowe serce bije koło Krakowa